روش نصب منهول های پلی اتیلن

روش نصب منهول های پلی اتیلنی نوین تکنیک

از نظر تحمل بارهای وارده به منهول ها مانند بارهای شعاعی و محوری (Downdrag) و نیز بارهای ترافیکی ، تفاوت هایی بین منهول های بتنی و پلی اتیلنی وجود دارد و اساسا" سازه ی پلی اتیلنی به تنهایی نمی تواند بارهای سنگین بیش از حد طراحی خود را تحمل نماید ، لذا ترکیبی از این دو سازه در اجرای منهول های پلی اتیلنی بکار می رود.

بر اساس استاندارد ASTM 1759 به جای بتن از خاک Class І که حدود 30 سانتی متر در گرداگرد منهول قرار می گیرد و حداقل 95% کوبیده (Compact) می گردد نیز می توان استفاده نمود ولی در عمل بهتر است برای منهول های کوتاهتر و مکانهائی که بارهای ترافیکی سنگین وجود ندارد اینکار را انجام داد . اما در هر دوصورت حتما" می بایستی از یک دال بتنی مسلح که حدود 20 سانتی متر ضخامت داشته باشد استفاده نمود که قطعا" دریچه منهول نیز برروی این دال قرار می گیرد در صورتیکه جهت پرکردن اطراف منهول های پلی اتیلنی (Backfill)  بخواهیم از بتن استفاده کنیم بایستی گود برداری را زیاد باز ننمائیم و حدود 15 سانتی متر در اطراف منهول را با بتن حدود 200 بدون نیاز به میلگرد پر نمائیم. این دیواره بتنی به همراه دیواره ی پلی اتیلنی منهول با هم توانایی تحمل بارهای وارده خصوصا" بارهای ترافیکی را خواهند داشت.
شرکت نوین تکینک هم چنین مبتکر طرحهای جدید جهت نصب و اجرای سریع و آسان این منهول ها با ضریب اطمینان بالا می باشد و آموزش این روشهای اجرا را به طور رایگان به پیمانکاران و مجریان محترم جزو وظایف خود می داند، به طوریکه این منهول ها با اجرای صحیح در طول حداقل 50 سال بدون هیچگونه مشکل ، دوام آورده و دچار خرابی نمی گردند.
ای پلی اتیلنی شرکت نوین تکنیک کاملا" براساس استانداردهای طراحی منهول ها از جمله استاندارد ASTM 1759 طراحی گردیده و با تقویت پیوسته بیرونی منهول بوسیله دیرک های طولی و رینگ های تقویت حلقوی (Ring Stiffeners) که جهت تحمل بارهای عمودی (Downdrag) و نیز بارهای شعاعی ناشی از عملکرد فشار کاری خاک اطراف منهول ، طراحی شده و نیز باکمک نرم افزارهای محاسباتی مانند روش  (Final element) تحلیل و درستی آنها تائید گردیده است . همچنین در عمل توسط دستگاههای تست مانند تست فشار حلقوی ، تست ضربه پذیری ، تست تعیین Mfi و دانسیته نیز این منهول ها تست و مورد تائید آزمایشگاهی و کنترل کیفی قرار گرفته اند. از آنجائیکه پله های منهول های پلی اتیلنی نقش بسیار زیادی در بالا بودن ضریب ایمنی آنها در هنگام وارد و یا خارج شدن کاربر از آنها را دارد ، لذا شرکت نوین تکینک با استفاده از تکنولوژی روزطراحی و ساخت این منهول ها ، اولین تولید کننده ایست که توانسته این پله ها را به صورت یکپارچه با بدنه منهول ، روی این منهول ها نصب و از موارد احتمالی کنده شدن این پله ها در هنگام استفاده ، به طور کلی جلوگیری نماید و ضریب اطمینان  بسیار بالایی را برای آنها ایجاد نماید.
با توجه به اینکه در جریانهای فاضلابی همیشه مواجه با حلال ها و یا اسیدها(خصوصا" اسید سولفوریک) و نیز گازهای ناشی از تجزیه مواد فاضلابی می باشیم ، لذا پله های طراحی شده باید بگونه ای باشند  که مانند خود بدنه پلی اتیلنی مقاوم و در مقابل این مواد دچار خوردگی نشوند ،
لذا شرکت نوین تکینک افتخار دارد که اولین تولید کننده ایست که با صرف هزینه های بالاتر ، تمامی این ارینگها و نوارهای آب بندی را از جنس مقاوم EPDM تولید و در این منهولها بکار می برد.
دانش فنی و توان بالای مهندسین شرکت نوین تکینک و در کنار تجربه بسیار بالای آنها در زمینه های مختلف طراحی و تولید محصولات پلی اتیلنی و نیز ساخت انواع قالب های این منهول ها ، انعطاف پذیری قابل توجهی در خصوص مشتری مداری از لحاظ تولید انواع منهول های پلی اتیلنی و نیز سایر قطعات را برای استفاده کنندگان ایجاد کرده است و امکان تولید منهول های تخصصی و سفارشی را در حداقل زمان ممکن فراهم آورده است . شرکت نوین تکینک افتخار دارد که اولین شرکت تولید کننده منهول های پلی اتیلنی به صورت قالب گیری یکپارچه ، تولید انبوه و  تک رنگ (زرد) می باشد و در تولید این محصولات هیچگونه مواد ضایعاتی بکار نمی رود .
منبع: http://www.novintechnik.com/index.php?option=com_content&view=article&id=60&Itemid=120
نظرات 4 + ارسال نظر
دیگ بخار پنج‌شنبه 18 آذر 1395 ساعت 11:58 ق.ظ http://www.bamintahvie.com/category/heating/steam-boiler

ممنون عالی بود

مطلب خوبی بود
مرسی از شما

عالی

کولر گازی چهارشنبه 22 دی 1395 ساعت 01:58 ب.ظ http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/cooler

ممنون عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد